To druga hala Solarisa w Środzie. Przed kilkoma laty firma przejęła Tramad przy ul. Kórnickiej. Produkuje tam konstrukcje do autobusów, które później trafiają do Bolechowa i tam są lakierowane i wyposażane. Kilka miesięcy temu Solaris kupił halę przy ul. Brodowskiej po upadającej firmie Limots. I właśnie w piątek oficjalnie została ona zaprezentowana.  
Na otwarcie do Środy przyjechali oczywiście właściciele fabryki Solange i Krzysztof Olszewscy, którzy opowiadali o nowej fabryce, produkcji tramwajów Tramino, które przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej w 2012 roku będą jeździć w Poznaniu. Otwarcie hali było efektowne. Już po przemówieniach opadła kurtyna, za którą był ukryty szkielet tramwaju. W środku znajdowali się muzycy z Drums Show Zbigniewa Łowżyła, którzy na tym szkielecie wykonali muzyczny pokaz.  
Przy produkcji tak zwanych pudeł tramwajowych w Środzie zatrudnionych jest 120 osób. Zastosowana technologia pozwala na wytwarzanie zestawu pudeł dla tramwaju pięcioczłonowego o długości 32 metrów w ciągu jednego tygodnia przy pracy na dwóch zmianach. Łatwo więc obliczyć, że firma chce ze Środy wypuszczać w ciągu roku 52 tramwaje, a w zasadzie ich ramy.  
Do produkcji tramwajów Solaris Tramino wykorzystywane są materiały i maszyny najwyższej jakości. Jedną z nich jest TrueLaser Cell 7040 laser 3D, laserowa maszyna do cięcia i spawania, która jest pierwszym tego typu urządzeniem. Całość procesu produkcji nadzorowana jest przez pracowników z wieloletnim stażem i doświadczeniem w przemyśle pojazdów szynowych. Ich dorobek to kierowanie pracami przy produkcji ponad 200 tramwajów, wykonanych zarówno na rynek polski jak i zagraniczny.
Produkcja tramwajów marki Solaris odbywa się w dwóch lokalizacjach. Pierwszą z nich jest właśnie Środa, gdzie powstają konstrukcje stalowe, z kolei montaż końcowy od początku grudnia tego roku realizowany będzie w Poznaniu w halach produkcyjnych przy ulicy Wieruszowskiej.  
Dlaczego Środa? ­ Środa jest bardzo fajnym miejscem na Ziemi. Ja sam jestem z Wrocławia, później mieszkałem w wielu miastach polskich i zagranicznych. Poznaniaków poznałem w Berlinie i bardzo się polubiliśmy. Kiedy przychodziliśmy do Środy i przejmowaliśmy firmę Tramad, pracownicy tam zatrudnieni mieli bardzo ciężko. Uratowaliśmy tych ludzi od bezrobocia, bo Tramad bardzo cienko prządł. Wdzięczność tych ludzi jest nie do opisania. Są oni świetnymi fachowcami ­ mówił w piątek Krzysztof Olszewski.
Firma Solaris w listopadzie ubiegłego roku wygrała przetarg i podpisała kontrakt z poznańskim MPK na dostawę 40 niskopodłogowych tramwajów Solaris Tramino. Zgodnie z umową, pierwsze Solarisy Tramino powinny zostać dostarczone do Poznania do końca czerwca 2011, natomiast ostatnie pojazdy szynowe z zamówionych czterdziestu sztuk wyjadą na torowiska stolicy Wielkopolski do końca marca 2012.
Będą to tramwaje nowej generacji. Podstawowe parametry techniczne Solarisa Tramino dla MPK Poznań: 100% niska podłoga i brak stopni wewnątrz tramwaju, pięć członów, pełna klimatyzacja, szerokość 2,4 m, szerokość pojedynczych wejść 75 cm, szerokość podwójnych wejść 1,5 m, szerokość przejść wewnątrz 75 cm, liczba pasażerów 229 osób.
Fabryka w Środzie produkująca konstrukcje stalowe tramwajów uzyskała certyfikaty ISO 3834­2 i PN­EN 15085 poprzedzone audytem jakościowym niemieckiej firmy certyfikacyjnej TÜV SÜD. Certyfikat ISO 3834­2:2007 potwierdza wysoką jakość dla produkcji spawalniczej tramwajów natomiast certyfikat z zakresu normy PN­EN 15085 wydany w najwyższej klasie CL1 potwierdza dodatkowo, spełnienie bardzo wysokich wymagań przemysłu kolejowego.  
­ Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej powstał egzemplarz Solarisa Tramino, który przez ponad rok przechodził serię testów. Dzięki temu jesteśmy pewni, że tramwaje dostarczone do Poznania będą spełniać najwyższe oczekiwania względem jakości, funkcjonalności i komfortu jazdy zarówno dla pasażerów jak i motorniczych. Już za kilka miesięcy Poznań będzie mieć w swoim taborze jedne z najnowocześniejszych tramwajów w Europie ­ mówił Krzysztof Olszewski.