Piotr Mieloch
burmistrz Środy
Dzisiaj priorytetowym zadaniem jest przetransportowanie ludzi, mieszkańców Środy, na stronę południową do nowych zakładów pracy. Jednym z priorytetów miasta będzie więc w tym obszarze rozwój ruchu rowerowego, jako najtańszej formy transportu.
Dzisiaj, jako miasto, płacimy za utrzymanie komunikacji miejskiej prawie 7 mln zł. Samochodów jednak nie ubywa i na ulicach jest tłoczno. Rozwiązaniem powinien być rozwój transportu rowerowego, który sprzyja rozładowaniu korków, ale także będzie miał wpływ na naszą sytuację zdrowotną. Każdy ruch pomaga nam bowiem w utrzymaniu lepszej kondycji zdrowotnej.
Wiadomo, że Środa jest podzielona na pewne strefy, czyli obszary typowo mieszkaniowe oraz obszary gospodarcze. Zależy mi, aby do tych ostatnich docierały ścieżki rowerowe, a przy zakładach powstawały miejsca parkingowe dla rowerzystów. Dlatego też prowadzimy rozmowy z zakładami pracy, które widzą sens i potrzebę w rozwoju komunikacji rowerowej dla pracowników, których zatrudniają. Rozmawiamy między innymi z Decorą i Polipakiem, czyli firmami, które wybudowały, czy też budują jeszcze swoje nowe zakłady w rejonie ulicy Zaniemyskiej. Przejazd przez trasę katowicką i tory kolejowe to nasze wąskie gardło komunikacyjne. Trudno, aby tamtędy bez problemów przejeżdżało samochodami kilkaset ludzi do zakładów pracy. Rowery bardzo pomogłyby poprawić tę sytuację. 
Rozmawiamy także z powiatem, aby powstała ścieżka pieszo – rowerowa przy ul. Prądzyńskiego, tak aby umożliwić bezpieczny dojazd rowerami do istniejących tam zakładów pracy. Przybywa stacji rowerowych, będą nowe wiaty. Po wiatach przy dworcu kolejowym i Urzędzie Miejskim planujemy kolejną – tym razem przy Liceum Ogólnokształcącym, która ma powstać jeszcze w tym roku. 
Oczywiście łatwiej jest budować ścieżki rowerowe przy nowych drogach niż w istniejącej infrastrukturze w starej części miasta, gdzie ograniczają nas zgody konserwatorskie, a także układ urbanistyczny. Zdaję sobie też sprawę, że pewne rozwiązania rowerowe, które zostały zastosowane kilka lat temu wymagają poprawy. Są rzeczy, które można poprawić w marszu, ale też takie, które trzeba dobrze zaplanować i znaleźć na nie duże środki.