Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu zakończenie prac podsumował: „DW 432 Ruszkowo - Grzymysławice. Kolejne zadanie zakończone sukcesem”.
Droga wojewódzka 432 Śrem - Września przecina powiat średzki na linii wschód - zachód i przebiega przez gminy Zaniemyśl, Środa i Dominowo. Wcześniej już przeszła remont na odcinku od Środy do Zaniemyśla. Do wyremontowania pozostał tam niewielki odcinek od strony Zaniemyśla. 
Teraz zakończyły się trwające od dwóch lat prace przy przebudowie drogi na odcinku od Środy do Wrześni. Inwestycja objęła nie tylko remont nawierzchni, ale także przebudowę skrzyżowań i miejsc niebezpiecznych na odcinku od Ruszkowa do Grzymysławic o długości 9,5 km. Niestety - wyremontowany odcinek nie zaczyna się w Środzie, ani nie kończy w Białężycach, gdzie zaczyna się nowo wybudowany odcinek drogi wojewódzkiej do drogi krajowej numer 15. 
Trzeba pamiętać, że przebudowa drogi wojewódzkiej na odcinku od Ruszkowa do Grzymysławic to największa inwestycja ze środków publicznych w powiecie średzkim od 1990 roku. Prace kosztowały 36,2 mln zł. Budowa drogi była dofinansowana ze środków unijnych. Dofinansowanie wyniosło aż 24,6 mln zł. Prace wykonała firma Colas Polska. 
Zakres prac jest olbrzymi, a do tego inwestycja toczyła się niemal przez cały czasy z utrzymanie ruchu na drodze Środa - Września. W ramach inwestycji wykonano przebudowę aż osiemnastu skrzyżowań oraz dwunastu zatok i przystanków autobusowych. Na skrzyżowaniach do Rusiborka i Kopaszyc na drogach podporządkowanych powstały wyspy, a na drodze głównej - lewoskręty. W Zberkach drogowcy zlikwidowali jeden ze zjazdów z drogi wojewódzkiej, czyli pierwszy od strony Środy. Wyspy na drogach podporządkowanych oraz lewoskręty na drodze głównej powstały również na drugim skrzyżowaniu w Zberkach z drogą powiatową w kierunku na Murzynowo Kościelne i Miłosław, na skrzyżowaniu na Mystki i na Mieczysławowo. Przebudowano przepust w Połażejewie. Z kolei w Tadeuszewie powstał piękny chodnik. 
Warto pamiętać, że początkowo przebudowa miała objąć cały odcinek od Środy do Grzymysławic. Na cały odcinek został ogłoszony przetarg, ale oferty okazały się zbyt wysokie. Zarząd Dróg Wojewódzkich, który zaplanował przebudowę na całym odcinku, wartość całej inwestycji szacował trzy lata temu na 34,5 mln zł, a tymczasem najniższe oferty w przetargu opiewały na... niemal 54 mln zł. 
Na facebookowym profilu „Gazety Średzkiej” zamieściliśmy efektowny film z przelotu nad przebudowanym odcinkiem. Film został przygotowany przez drogowców z WZDW w Poznaniu. 
krzem