Bank Spółdzielczy w Środzie ma wspaniałą historię. Od prawie 160 lat jest obecny w świadomości średzian, służy swoimi usługami mieszkańcom i średzkim firmom. Zresztą nie tylko w Środzie, gdyż jego oddziały są w całym powiecie (w Krzykosach, Nowym Mieście i Dominowie), ale i poza powiatem średzkim (Kleszczewo). Jak powiedział „Średzkiej” prezes BS Środa Jan Jakóbczak, sytuacja banku jest dobra, a średzka placówka świetnie odnajduje się w zmieniających się warunkach. Bankowość przechodzi do internetu i obsługi cyfrowej, a więc i BS podąża tą drogą. Ma również ofertę skierowaną do młodzieży, a nawet do dzieci. Wraz z całą grupą SGB, do której należą 174 banki spółdzielcze, w tym niemal wszystkie w Wielkopolsce, średzki bank rozszerza swoją ofertę - łącząc nowoczesność z tradycją i zaufaniem klientów. Klienci to doceniają i bank się rozwija, powiększa sumę bilansową. Obecnie w BS Środa pracuje 57 osób.
Średzki Bank Spółdzielczy ma swoją siedzibę i główną placówkę w kamienicy, w prestiżowej lokalizacji - przy Starym Rynku w Środzie. Przez jeszcze dwa miesiące obsługa klientów banku działać będzie w pomieszczeniach tymczasowych na tyłach kamienicy. Kapitalny remont przechodzi bowiem sala obsługi. To pierwszy takie remont od 30 lat, gdy z tego miejsca wyprowadził się średzki oddział Narodowego Banku Polskiego. Do tego czasu Bank Spółdzielczy obsługiwał klientów na tyłach. Teraz, na czas remontu, BS i jego klienci wrócili na dawne miejsce.
Sala obsługi banku była oddana do użytku w 1993 roku. Po 30 latach zmieniły się warunki, jakich oczekują klienci. Podczas remontu skuto tynki, zdjęto sufity, a nawet podłogi. Remont jest kapitalny, a po jego zakończeniu bank będzie miał nowoczesną salę do obsługi bezpośredniej. Obsługa zostanie ułatwiona, będzie bardziej przyjazna klientom, a każde stanowisko będzie w pełni obsługiwało klienta - od obsługi konta to wypłaty pieniędzy.
Jeszcze niedawno BS Środa miał w sumie 8 kas w Środzie - wraz z punktami kasowymi. Przed remontem kasy były już tylko dwie, a teraz zostanie jedna do dużych transakcji gotówki. Tak zmieniają się wymagania klientów. Zdecydowana większość operacji odbywa się bezgotówkowo.
Po remoncie w sali będzie więcej przeszklenia, a klientom na pewno spodoba się nowa wizualizacja. Przebudowa zgodnie z planem powinna się zakończyć do końca roku.
krzem