Z danych z raportu Pro.RP oraz „Rzeczpospolitej” wynika, że w ciągu ostatniego roku kawa mielona podrożała aż o 18,3%, a rozpuszczalna o 16,8%. To efekt zawirowań pogodowych w krajach takich jak Brazylia czy Wietnam, a także rosnących kosztów operacyjnych, logistycznych i energetycznych.

 

Kawa w Polsce? Coraz częściej na wynos i bez kolejek

Rosnące ceny nie zniechęcają jednak Polaków do picia kawy – zmieniają się tylko ich nawyki. Przechodzimy z marek premium na bardziej przystępne, częściej kupujemy mniejsze opakowania, a co najważniejsze – rezygnujemy z drogich kawiarni na rzecz wygodnych, samoobsługowych punktów.

Z badań wynika, że najczęściej kawę kupujemy dziś w Żabce (38%), na stacjach Orlen (37%) oraz w sieciach fast food. To nie przypadek – tam kawa jest dostępna szybko, wygodnie i taniej niż w tradycyjnych kawiarniach.

Ale czy jedynym wyborem musi być sieć?

 

W Środzie Wielkopolskiej powstała alternatywa – lokalna, samoobsługowa i... zaskakująco smaczna

W przestrzeni Kupca Średzkiego, na poziomie 1, powstało Kawiarium – miejsce, które doskonale wpisuje się w aktualne potrzeby konsumentów. Bez obsługi, bez kolejek, bez przepłacania.

To zautomatyzowana kawiarnia samoobsługowa, w której wysokiej jakości ekspres serwuje kawę na bazie 100% arabiki – z możliwością wyboru m.in. mleka bez laktozy. To propozycja dla tych, którzy cenią czas, ale nie chcą rezygnować z jakości.

Co więcej – w automacie można kupić świeże, lokalne wypieki od Pani Lewandowskiej, uznanej wśród mieszkańców Środy producentki ciast. Dzięki temu miejsce to łączy nowoczesność z lokalnym charakterem, odpowiadając na oczekiwania coraz bardziej świadomych konsumentów.

Dobra kawa w dobrej cenie – bez kompromisów

Podczas gdy liczba tradycyjnych kawiarni w Polsce spada (z 21,1 tys. w 2011 roku do 15,9 tys. obecnie), rośnie znaczenie wygodnych punktów typu convenience. Kawiarium działa w podobnym modelu co sieci takie jak Żabka czy Orlen, ale dodaje do tego coś, czego one nie mają – lokalny charakter, estetyczne wnętrze i jakość, którą można poczuć już po pierwszym łyku

 

Materiał sponsorowany.