„Znamy doskonale potencjał województwa wielkopolskiego, gdzie z sukcesem zrealizowaliśmy Pasaż Grodziski i Pasaż Kępiński – obie inwestycje, o łącznej powierzchni 18 500 mkw. GLA, spotkały się z ogromnym uznaniem zarówno wśród klientów jak i naszych partnerów biznesowych. Pasaż Średzki będzie naszą największą inwestycją w regionie. Jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością zaprezentowania tego projektu i przekonani, że stanie się on kluczowym miejscem zakupów, przyciągającym licznych klientów” – mówi Fabian Eryk Barbarowicz, prezes Refield.

Pasaż Średzki ma być zlokalizowany w najbliższym sąsiedztwie biurowca firmy Mizgier, przy nowym rondzie na DK 11 (wjazd na nową wschodnią obwodnicę miasta). Ma zaoferować około 30 lokali usługowych, o łącznej powierzchni 20 000 m kw. Oprócz operatora spożywczego, dostępne będą markowe sklepy odzieżowe, restauracja typu drive-thru oraz wielkoformatowy sklep DIY. Otwarcie planowane jest na 2026 rok.

 

Lokale mają być ulokowane w pięciu nowoczesnych budynkach handlowych skupionych wokół przestronnego parkingu, który zapewni wygodę i komfort odwiedzającym. Pasaż Średzki – jak przekonuje firma Refield - powstanie w świetnie skomunikowanej części miasta, z łatwym dostępem do głównych tras drogowych.

 

 

Bliskość drogi krajowej DK11, łączącej Poznań z południem kraju, czyni Środę idealnym miejscem dla inwestycji tego formatu. Dodatkowo planowane są kolejne udogodnienia transportowe, w tym rozwój sieci ścieżek rowerowych oraz nowe połączenia autobusowe, które jeszcze bardziej usprawnią dostęp do inwestycji. Dzięki temu zakupy w Pasażu Średzkim staną się naturalnym wyborem zarówno dla lokalnych mieszkańców, jak i osób mieszkających w okolicznych miejscowościach.

 

Firma Refield od lat inwestuje jedynie w lokalizacje o wysokim potencjale komunikacyjnym zapewniające wygodny i różnorodny dostęp dla przyszłych klientów. Refield rozpoczyna komercjalizację parku handlowego, która ma na celu stworzenie zróżnicowanego i komplementarnego miksu najemców składającego się z wiodącego operatora spożywczego, wieloformatowego sklepu DIY, restauracji typu drive-thru oraz renomowanych sieciowych marek z różnych branż. To starannie zaplanowane połączenie ma na celu sprostać szerokim potrzebom klientów i stworzyć miejsce, które stanie się centrum handlowym dla całego regionu.

 

To już druga w krótkim czasie informacja o proponowanej lokalizacji parku handlowego na obrzeżach miasta. Zaledwie trzy tygodnie Smart Park Poland poinformowało o zabezpieczeniu terenu pod nowy projekt budowy nowego centrum handlowego w Środzie. Centrum miałoby powstać przy wyjeździe z miasta na obecną trasę katowicką, w rejonie Żabikowa. Otwarcie Smart Parku w Środzie planowane jest na pierwszą połowę 2026 r. Na przestrzeni 16.000 m kw. ma powstać nowoczesny Smart Park – regionalne centrum handlowe, które stanie się kluczowym punktem na mapie zakupowej mieszkańców Środy Wielkopolskiej i okolic – informował Paweł Żerański, CEO Smart Park Poland. Ich projekt zakłada stworzenie przestrzeni handlowo - usługowej, która stanie się regionalnym centrum, skupiającym różnorodne marki i usługi pod jednym dachem.

 

(kóz)