Montaż ogrodzenia twa od ponad tygodnia. Konstrukcją nawiązuje do płotu, który przez długie lata znajdował się przy peronie stacji Środa Miasto. Jak mówią miłośnicy wąskotorówki, został zlikwidowany pod koniec lat 90. O potrzebie jego odbudowy działacze kolejki mówili od dłuższego czasu.

- Za budową przemawiają przede wszystkim aspekty związane z bezpieczeństwem stacji. Niestety, nasze wagony, jak również stacja regularnie jest odwiedzana przez osoby spożywające alkohol oraz bezdomnych. W tygodniu, ale też w weekendy kursowania, często nocami w wagonach odbywają się różne spotkania. Nasi pracownicy wielokrotnie w wagonach zastają porozrzucane butelki, puszki i wszelkie śmieci – mówi Arkadiusz Kaczmarek, prezes Towarzystwa Przyjaciół Kolejki Średzkiej „Bana”. Instalacja płotu zakończy się za kilka dni.

Ponadto, jak informuje prezes Bany, w warsztatach naprawczych toczą się prace związane z naprawą główną wagonu osobowego typu 3AW. Jak już informowaliśmy, będzie to kolejny wagon na kolejce, który zostanie przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - za sprawą nieco poszerzonego wejścia do wagonu. W najbliższych dniach rozpoczną się prace stolarskie. Dobiega także remont kolejnego wagonu osobowego.

Ale to nie wszystko. Wkrótce rozpocznie się naprawa główna parowozu Px48-1756. Po kilku latach intensywnej eksploatacji, za kilka dni parowóz nie będzie mógł wyjechać na trasę z powodu braku rewizji kotła, która zgodnie z zapisami prawa musi się odbywać obowiązkowo co kilka lat. Tym samym za kilka tygodni uprawnieni pracownicy warsztatowi kolejki rozbiorą maszynę w drobny mak. Tym samym rozpocznie się żmudny proces naprawy, który może potrwać od kilku do kilkunastu miesięcy. Na razie trudno sondować, ile potrwają prace. Ich przebieg na pewno będziemy relacjonować. Ale parowóz w Środzie ciągle będziemy spotykać, w końcu średzka kolejka posiada drugą, sprawną maszynę, która nie tak dawno przeszła generalny remont.

 

KK