Zima może się wydawać okresem odpoczynku dla załogi „Bany", jednak rzeczywistość jest zupełnie inna - jest to bowiem najlepszy czas na prowadzenie prac remontowych. A tych nie brakuje - lata zaniedbań w zakresie napraw trzeba nadrobić. Od kilku miesięcy wszystkie siły ukierunkowane są na uruchomienie lokomotywy spalinowej Lyd2. Przypomnijmy - liczy sobie już 40 lat i została pozyskana przez nasze Towarzystwo na początku 2020 r., a od ponad roku trwa jej naprawa główna. Obecnie przechodzi na własność Powiatu, który finansuje remont. Tym samym wreszcie zyskamy spalinówkę zdolną do pociągnięcia najdłuższych pociągów. To umożliwi nam natychmiastowe reagowanie w przypadku, gdy któryś z parowozów zrobi nam przykrą niespodziankę. Będzie można ją także spotkać przy wybranych pociągach planowych.
Od kilku tygodni spółka PCI prowadzi remont odcinka toru za trasą katowicką o długości 500 m. Mimo że doraźna wymiana niektórych podkładów w tym miejscu odbyła się w 2015 r., to niedrożne rowy odwadniające powodowały, że był to jeden z odcinków kwalifikujących się do remontu kapitalnego w pierwszej kolejności. Teraz, oprócz poprawnie wykonanych odwodnień i należycie wzmocnionego podtorza, w tym miejscu zamontowane będą szyny typu ciężkiego, które Powiat rok temu otrzymał w darowiźnie od PKP PLK. Choć w dalszym ciągu w wielu miejscach stan toru pozostawia dużo do życzenia, to dzięki temu tym pracom zbliżamy się do zabezpieczenia przyszłości naszej kolei.
Jeszcze przed sezonem chcemy dokończyć trwający od kilku lat remont kapitalny jednego z wagonów osobowych. Zaraz po nim na warsztat trafi kolejny, który w zeszłym roku jeszcze woził podróżnych, a obecnie ze względu na zużycie musiałby zostać wycofany. Tę pilną i zarazem zaawansowaną naprawę chcemy ukończyć jeszcze przed wakacjami, a prace będziemy finansować z własnych środków stowarzyszenia, zarobionych przez ostatni rok na zleceniach komercyjnych. Oprócz konieczności dalszych remontów toru, naprawy mocno już wyeksploatowanych wagonów będą największym wyzwaniem w najbliższym czasie.