Kandydaci muszą brać pod uwagę, że tydzień przed samymi wyborami samorządowymi przypadają święta wielkanocne. A to oznacza, że przynajmniej ten jeden weekend z kampanii wyborczej należy wykreślić. 


Pierwsza prezentacja, pierwsze banery

 

Jako pierwsza oficjalnie kampanię na burmistrza rozpoczęła Małgorzata Wiśniewska-Zabłocka. Kandydatka Prawa i Sprawiedliwości przez cały weekend była bardzo aktywna i pojawiała sie praktycznie wszędzie. Ma także swoją stronę internetową o ciekawej nazwie burmistrzyni.pl. 

Nie wiadomo, czy wszyscy kandydaci na burmistrza także zrobią oficjalne prezentacje. Z naszych informacji wynika, że lada moment ma się odbyć inauguracja kampanii Jacka Ziembińskiego. Nie zmienia to oczywiście faktu, że swoje kandydatury w wyborach na burmistrza potwierdzają także obecny burmistrz Piotr Mieloch i poprzedni, czyli Wojciech Ziętkowski.

W Środzie pojawiły się pierwsze banery wyborcze i to wcale nie kandydata na burmistrza, ale lidera średzkiego Polskiego Stronnictwa Ludowego Piotr Kasprzaka. W dwie noce jego banery zawisły w wielu miejscach, ale też jako pierwszy właśnie ten kandydat do Rady Powiatu doświadczył niszczenia swoich banerów. Sprawa została zgłoszona policji. 


Małe formy filmowe i prezentacje w mediach

 

Nowością na naszym lokalnym rynku są krótkie filmy przygotowane przez Komitet Wyborczy Wyborców My Mieszkańcy Powiatu Średzkiego. Można je zobaczyć w mediach społecznościowych. Widzimy na nich parę komentującą średzką rzeczywistość w stylu "Rejsu" Marka Piwowskiego. Co kilka dni pojawiają się nowe odcinki. To część kampanii Jacka Ziembińskiego, który jest liderem Stowarzyszenia My Mieszkańcy Powiatu Średzkiego. 

 

Na te krótkie filmy odpowiada w swojej kampanii billboardowo - banerowej w mediach społecznościowych i tradycyjnych obecny burmistrz Piotr Mieloch. Właśnie dlatego, że konkurencja stara się przypiąć jego kadencji łatkę, że nic w tym czasie w Środzie się nie działo, Piotr Mieloch pod hasłem "jak to w Środzie nic się nie działo" prezentuje szereg inwestycji i wydarzeń. 

Kampania na razie jest jednak bardzo spokojna, a zaczepki są z całą pewnością na akceptowalnym poziomie. Nie ma złośliwości i ataków, choć na razie nie słyszymy nic na temat konkretnych planów kandydatów. Bez wątpienia będziemy ich o to pytać. 


Kampania marketowa 

 

Zupełnie inną kampanię od dłuższego czasu prowadzi były burmistrz Środy Wojciech Ziętkowski. Niektórzy nazywają ją kampanią marketową, bo kandydat bywa w różnych miejscach, także w marketach i rozmawia z ludźmi. Jeśli patrzeć na lajki pod jego postami na Facebooku, to żaden z kandydatów nie może mu się równać. Ale, jak mówią nawet kandydaci z listy Wojciecha Ziętkowskiego, lajki nie wygrywają wyborów. 


Rozmowy i debata

 

Jako "Gazeta Średzka" przygotowujemy się oczywiście do debaty, na którą zaprosimy kandydatów na burmistrza Środy. Ustalamy obecnie termin spotkania, na którym zapytamy każdego z nich o pomysł na Środę i gminę, o plany na rozwój miasta. Debata odbędzie się tradycyjnie w Ośrodku Kultury w Środzie i będzie otwarta dla publiczności. Wstępnie planujemy ją na środę tuż przed Wielkanocą, czyli 27 marca.

Ale to nie wszystko. Z kandydatami na burmistrza spotkamy się raz jeszcze na podcastowych rozmowach, które będziemy transmitować w internecie. Terminy tych rozmów "na żywo" ogłosimy lada moment.

 

(kóz)